Fiskalizacija 2.0 – uvođenje e-računa između poslovnih subjekata

Fiskalizacija 2.0 – uvođenje e-računa između poslovnih subjekata

Obavještavamo vas o važnim nadolazećim izmjenama vezanim uz proširenje sustava fiskalizacije u Republici Hrvatskoj – Fiskalizacija 2.0.

Zakon o fiskalizaciji izglasan je na sjednici Hrvatskog sabora, te objavljen 13. lipnja 2025. godine u Narodnim novinama br. 89/25. Ovim

Zakonom stavlja se izvan snage dosadašnji Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN br. 133/12 – 114/23) te se uspostavlja jedinstveni porezni i pravni okvir za:

  • fiskalizaciju svih računa kod krajnje potrošnje u segmentu B2C (engl. business to customers),
  • izdavanje i fiskalizaciju eRačuna između poreznih obveznika u segmentu B2B (engl. business to business), te
  •  fiskalizaciju računa izdanih između poreznih obveznika i javnih tijela u segmentu B2G (engl. business to government).

eRačun = račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku (XML formatu), a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.

Sukladno Zakonu o fiskalizaciji, obveznici izdavanja i zaprimanja eRačuna, kao i provedbe njihove fiskalizacije, su sljedeći subjekti:

  • Porezni obveznici s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj – tj. oni koji imaju sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u tuzemstvu i koji su upisani u registar obveznika PDV-a.
  • Porezni obveznici koji nisu u sustavu PDV-a, ali su obveznici poreza na dohodak od samostalne djelatnosti prema Zakonu o porezu na dohodak, i obveznici poreza na dobit prema Zakonu o porezu na dobit, a imaju sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u tuzemstvu
  • Tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna te proračuna JLRS-a, upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika.

 

Dakle, Zakon o fiskalizaciji primjenjuje se na eRačune koje proizlaze iz tuzemnih transakcija, odnosno transakcija koje podliježu oporezivanju hrvatskim PDV-om (neovisno o tome jesu li oporezive ili oslobođene sukladno hrvatskom Zakonu o PDV-u), uključujući i primljene predujmove, pod uvjetom da su izdavatelj i primatelj eRačuna porezni obveznici sa sjedištem ili prebivalištem u Republici Hrvatskoj.

Zakon o fiskalizaciji stupa na snagu 1. rujna 2025. godine, dok je njegova primjena predviđena u različitim fazama. Najvažnije izmjene bit će u primjeni od 1. siječnja 2026. godine. Do tog datuma poduzetnicima je osigurano prijelazno razdoblje za prilagodbu novom sustavu poslovanja.

U nastavku Vam donosimo pregled ključnih novosti Zakona o fiskalizaciji i početak njihove primjene:

 

I. Fiskalizacija u B2C segmentu

Od 1. rujna 2025.

  • Omogućava se korištenje digitalnih certifikata izdanih od strane pružatelja usluga povjerenja / pouzdanih pružatelja usluga povjerenja u RH za potrebe fiskalizacije računa.
  • Ukida se dostava podataka o poslovnim prostorima putem obrasca Prijava podataka u sustav fiskalizacije.
  • Ukida se fiskalizacija pratećih dokumenata te se ukida mogućnost dostave podatka o čeku kao načinu plaćanja.

Od 1. siječnja 2026.

  • Postupak fiskalizacije primjenjivat će se na sve obveznike fiskalizacije u krajnjoj potrošnji, neovisno o načinu plaćanja (gotovinom, karticama, transakcijskim računom i ostalo).
  • Uvodi se obveza fiskalizacije u djelatnostima prodaje u kojima se pretežni dio vrijednosti pro meta odnosi na maloprodaju dnevnog tiska, duhana i duhanskih prerađevina, maraka i drugih poštanskih vrijednosnica.
  • Ovjera uvezane knjige računa obavljat će se putem sustava ePorezne, te se pojednostavljuje postupak prijave podataka o poslovnom prostoru koji se odnose na radno vrijeme i radne dane

 

II. Fiskalizacija u B2B i B2G segmentu

Od 1. rujna 2025.

  • Svi obveznici razmjene eRačuna te informacijski posrednici imat će mogućnost testirati sustave za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna te eIzvještavanje kako bi bili spremni za punu primjenu Zakona o fiskalizaciji.

Od 1. siječnja 2026.

  • Uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za sve obveznike u sustavu PDV-a.
  • Uvodi se i obveza zaprimanja eRačuna, neovisno o PDV statusu, za sljedeće subjekte: trgovačka društva, obrtnike, osobe koje obavljaju slobodna zanimanja, tijela državne u prave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, te proračunske i izvanproračunske korisnike upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika.

Od 1. siječnja 2027.

  • Uvodi se i obveza izdavanja eRačuna za subjekte koji nisu u sustavu PDV-a, uključujući trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike upi sane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
    Page 2

III. Tehničke novosti i digitalizacija

Fiskalizacija eRačuna provodit će se putem softverskog rješenja koje automatski preuzima potrebne podatke iz eRačuna, omogućujući njihovu validaciju i prijavu u sustav Porezne uprave.

Dodatno se uvodi eIzvještavanje – novi digitalni kanal za dostavu podataka o izdanim, zaprimljenim, odbijenim i naplaćenim eRačunima. Time se Poreznoj upravi omogućuje praćenje statusa računa u stvarnom vremenu. Porezna uprava planira lansirati FiskAplikaciju, jedinstvenu platformu za upravljanje fiskalizacijom i eIzvještavanjem.

Posebno je važno naglasiti kako je Porezna uprava pozvala sve porezne obveznike da do kraja 2025. usklade svoje interne šifrarnike roba i usluga s Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima Republike Hrvatske, 2025. (KPD 2025.).
Radi omogućavanja nesmetane tehničke provedbe Zakona, Porezna uprava je na svojim stranicama objavila tehničke specifikacije za eRačune i eIzvještavanje, čime je dan temelj za razvoj i prilagodbu IT sustava svih poreznih obveznika.

IV. Preporuka za poduzetnike

S obzirom na opseg najavljenih promjena i utjecaj na svakodnevno poslovanje, preporučujemo svim poduzetnicima da pravovremeno analiziraju i prilagode svoje IT sustave, usklade interne evidencije robe i usluga s Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima (KPD 2025) do kraja 2025. godine te educiraju zaposlenike o novim obvezama.

Newsletter Fiskalizacija 2.0

143.54KB

.pdf

Pretplati se

Ova publikacija dostupna je uz besplatnu pretplatu

Vaša pretplata

Kao TPA Group, nastojimo svojim kupcima pružiti ekološki prihvatljive proizvode. Stoga možete preuzeti sve naše publikacije u digitalnom PDF formatu.

Fiskalizacija 2.0 – uvođenje e-računa između poslovnih subjekata

.pdf

HR

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.