NEWSLETER Fiskalizacija od 1. siječnja 2026.

NEWSLETER Fiskalizacija od 1. siječnja 2026.

Od 1. siječnja 2026. u Hrvatskoj počinje dvostruki sustav fiskalizacije – uz dosadašnji sustav Fiskalizacija 1.0 počinje se primjenjivati i Fiskalizacija 2.0. Riječ je o jednoj od većih reformi kojom se uvodi potpuno digitalizirano izdavanje i kontrola računa u skladu s EU standardima.

1. Fiskalizacija 1.0 – računi u krajnjoj potrošnji (B2C)

  • obvezna za sve koji posluju s krajnjim potrošačima
  • svi računi moraju biti fiskalizirani, bez obzira na način plaćanja (gotovina, kartica, ali i plaćanje
    na poslovni/transakcijski račun)
  • računi se izdaju isključivo putem elektroničkih uređaja (blagajne, aplikacije)
  • kod kvara uređaja ili interneta primjenjuje se uvezana knjiga računa i naknadna dostava
    podataka
  • napomena: kod B2B transakcija plaćenih gotovinom ili karticom račun se fiskalizira po pravilima
    fiskalizacije 1.0, ali nije dopušteno naknadno izdati eRačun po pravilima fiskalizacije 2.0 za istu
    transakciju

2. Fiskalizacija 2.0 – eRačuni (B2B i B2G)

eRačun je elektronički račun u strukturiranom XML formatu (prema EU normi EN 16931). To nije PDF ili sken, već dokument koji softver može automatski obraditi. Obvezan je za sve tuzemne transakcije između poslovnih subjekata (pravnih i fizičkih osoba obveznika PDV-a).

Ne primjenjuje se na transakcije s inozemstvom (uvoz, izvoz, isporuke unutar EU).

KPD oznake (Klasifikacija proizvoda po djelatnostima 2025.)

  • svaka obračunata stavka na eRačunu mora imati KPD oznaku (6 znamenki)
  • KPD oznaka je obvezna na svim eRačunima (ne koristi se kod maloprodajnih računa –
    fiskalizacija 1.0)
  • pretraživanje: KLASUS aplikacija (DZS) 
  • kontakt za pomoć za dodjelu oznake: kpd@dzs.hr
  • ako se ne navede ispravna oznaka, to se smatra prekršajem koji je kažnjiv novčanom kaznom

Obveze izdavatelja

  • izdati eRačun za svaku tuzemnu transakciju
  • numerirati račune i označiti operatera
  • povezati obračunate stavke s KPD kodom
  • fiskalizirati eRačun odmah pri izdavanju (ili u roku 5 dana kod samoizdavanja)
  • voditi mjesečna eIzvještavanja (naplata, odbijeni računi, nemogućnost izdavanja)
  • čuvati eRačune najmanje 6 godina u izvornom obliku

Obveze primatelja

  • registrirati identifikator u Metapodatkovnom servisu (AMS)
  • zaprimati eRačune preko pristupne točke ili posrednika
  • fiskalizirati zaprimljene eRačune u roku od 5 radnih dana
  • dostavljati izvještaje o odbijenim eRačunima
  • čuvati eRačune u propisanom roku

3. Arhiviranje eRačuna

  • eRačuni moraju se čuvati u izvornom elektroničkom obliku (XML), zajedno s certifikatom i
    vremenskim žigom
  • ispis na papir nije original i ne vrijedi u poreznom nadzoru
  • arhiva može biti interna ili kod ovlaštenog informacijskog posrednika i mora osigurati:
    vjerodostojnost, cjelovitost, nepromjenjivost i dostupnost dokumenta cijeli rok čuvanja (6 godina)
  • ne preporučuje se čuvanje na osobnim računalima ili nepouzdanim medijima

4. Najavljene izmjene poreznih propisa

  • ukida se suglasnost primatelja za prihvat eRačuna
  • produžuju se rokovi za podnošenje obrazaca PDV, PDV-S i ZP
  • ukidaju se obrasci U-RA, PPO, DONH, PDV-F, I-RA i OPZ-STAT-1
  • propisuje se obveza storniranja predujma pri izdavanju konačnog računa

5. Kako se pripremiti?

1. povežite svoju robu i usluge s KPD 2025
2. odaberite informacijskog posrednika
3. potpišite ugovor i ugovorite usluge (slanje, primanje, fiskalizacija i arhiviranje eRačuna)
4. dajte ovlaštenje u FiskAplikaciji svom posredniku
5. do 31.12.2025. registrirajte adresu za eRačune u AMS-u
6. testirajte sustav na vrijeme – nemojte čekati zadnji trenutak

Zaključak

Od 2026. godine svi računi u B2B i B2G odnosima bit će isključivo eRačuni, a svi računi u B2C odnosima moraju biti fiskalizirani putem Fiskalizacije 1.0. Papirnati i PDF računi više neće vrijediti u poslovnoj praksi.

■■■

Molimo Vas da imate na umu činjenicu da je zakonodavstvo sklono čestoj promjeni. Ovaj newsletter se stoga nužno temelji na našem razumijevanju i ispravnom tumačenju zakona i prakse u vrijeme izdavanja ovog newslettera. Ovaj newsletter se neće ažurirati s obzirom na promjene u zakonodavstvu do kojih dođe nakon izdavanja ovog newslettera.

NEWSLETER Fiskalizacija od 1. siječnja 2026.

123.8KB

.pdf

Similar Posts

Vaša pretplata

Kao TPA Group, trudimo se svojim kupcima pružiti ekološki prihvatljive proizvode. Stoga možete preuzeti sve naše publikacije u digitalnom PDF formatu.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.